Så vad är den revolutionerade idén? Ja, vad PEARL iZumi kallar det som sagt E:Motion och så här beskriver de det på sin sajt:

"We understand that the foot and leg are never static while running. The heel to ball-of-foot difference changes as the foot goes through the stride. It makes sense, mechanically, that the shoe's offset should also be dynamic to create a more fluid running experience.

Most running shoes utilize a static offset, while Project E:MOTION delivers a smoother sensation with an ever-changing heel to ball-of-the-foot offset throughout the stride. A simple, common sense platform that intuitively adapts to your body to support how you run.

This newly crafted midsole drives you forward with an intuitive flow and a natural, no-slap, no-crash perpetual motion effect-making your run smoother and more efficient.

The result was the development of the E:Motion midsole, offering a smooth transition and what the company calls a “dynamic offset” that changes as the foot goes through its stride. Better yet, all E:Motion shoes are designed to be under 10 oz (Men’s size 9) according to Pearl Izumi’s measurements."

I korthet alltså: en sula som ska anpassa sig efter löpstegets olika faser. Har vi hört det förut? Ja det har vi. Många gånger och i många olika förpackning. Som alltid är det svårt att utifrån säljsnacket kring en ny modell reda ut exakt vad själva produkten kommer att erbjuda. The proof is in the pudding som det brukar heta. Därför kommer vi att grundligt testa de två mest minimalistiska modellerna i serien.

EM ROAD N1 är en riktig lättviktare med 4,5 mm häl till tå dropp, en flexibel sula och en sömlös ovandel som ska ge en nära passform.

Vikt herr i storlek US9: 232 gram

Vikt dam i storlek US8: 215 gram.

EM TRAIL N1 är som namnet avslöjar trailkusinen. Även den en riktig lättviktare med samma häl till tå dropp. 

Vikt herr i storlek US9: 272 gram

Vikt dam i storlek US8: 252 gram.

I väntan på kommande recension får ni hålla till godo med informationen på lanseringssajten. Och det finns det en hel massa av.